20 Nisan 2010 Salı

BAYATLAMAYAN POĞAÇA


Bu yıl oğlum okula beslenme götürmeye başlayınca ve de dışarıdan yiyecek de öğretmenimiz tarafından uygun bulunmayınca hamur işlerinde çok da başarılı olmayan ben şöyle pratik yapılan poğaça ve kek tarifleri araştırmasına girdim..
Ve tüm denemelerimizden sonra damak tadımıza hitap eden bu poğaça da karar kıldık.Net de bulduğumuz tarifin malzemelerini azaltarak yaptık her ne kadar bayatlamayan poğaça olsa da bizimkiler taze taze tüketmeyi seviyor ve her şeyi az yapıyorum bazen bana kalmadı mı kavgası yaşansa da genelde bu az miktar bile 2-3 gün sürükleniyor evde..İşte Başlıyoruz

MALZEMELER:

• 1 çay bardağı süt
• 1 çay bardağı sıvıyağ
• 1 şişe maden suyu yaklaşık 200 ml
• 1 çorba kaşığı kuru maya yaklaşık 11 gr.
• 2 tatlı kaşığı şeker
• alabildiğince un (2,5 -3 su bardağına yakin)
• 1 tatlı kaşığı tuz
• 1 Yumurta sarısı
• Çörek otu
YAPILIŞI:

Uygun bir kapta kuru mayaya 2 kasik toz seker ekleyip ısıttığım sıcak sütü karıştırıp 10 dk kadar kabarması için bekliyorum

Mayalanan yani köpüklenen karışıma sıvıyağ ve madensuyunu ekleyip yavas yavas unu ve tuzunu ilave ederek yoğurmaya başlıyorum.
Kıvamı olunca hani kulak memesi demek istemiyorum ne tür bir yumuşaklıksa o kulak memesi. Ne elinize yapışsın ne de çok sert gelsin işte o kıvam bu karışımı da üzerine temiz bir örtü ile sıcak bir ortamda 1 saat bekletiyorum.Hamurumuz kabardı bile.

İçine istediğiniz malzemeden koyarak poğaçalarınızı şekillendirebilirsiniz.

Bizim favorimiz kaşar peyniri..

Poğaçalarımızı şekillendirirken sürekli yuvarlak yada oval yaptık ancak çocuklarda bende sıkıldım yeni bir şekil denedik.

Hamurlarımızdan büyük parçalar kopartıp merdane ile açtık sonra onları sigara böreği yapacak gibi üçgenler halinde keserek içine malzemesini koyup sardık..Ben bir 5-10 dk da tepside mayalanmasını bekliyorum sonra üstüne yumurta sarısı ve vazgeçilmezim çörekotunu da koyup 170 derece de ısıtılmış fırınımda pişiriyoruz.
Burda minik bir not  tepsinizde yanmaz pişire kağıdı kullanmanızı tavsiye ederim hem tepsiyi temizlemesi hemde poğaçalarımızı tepsiden kurtarması kolay oluyor.


Küçük oğlum fırının başında beklemiyorsa ki kokusunu alıp mutlaka söylenmeye başlamıştır piştimi diye …. Tepsimden uygun bir kaba alıp üstüne hafif su serper gene temiz bir bezle biraz yumuşamasını bekliyorum..


Yapmak isteyenlere Afiyet olsın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder