20 Nisan 2010 Salı

BİR GARİP BALIK TARİFİ



Kış biterken balığı bu yıl doya doya tüiketemediğimizi fark ettim oysa daha önceki yıl nerdeyse haftanın 2 günü yerdik..Karadenizli bir aile olarak Hamsi canavarı olmam gerekirken ben daha çok büyük balık seviyorum ama öyle dondurulmuş buzhane balıklarından değil favorim Çupra.

Bu balıkla ilk tanıştığımda kendisini fırına sürüp buğulama yapmıştım. Ancak fark ettim ki balık ızgarada güzel oluyor ve tabi vazgeçilmezi mısır unu ile.
Ve şimdiki görüntüler geçen yıl Ramazan da ki bir iftar yemeğimden. Anlaşılacağı üzere tek kişilik bir iftar yemeği bu şimdi şurda bir ahhhh diyesim var nerde o eski iftarlarım kalabalık ailemle masaya sığmadığımız zamanlar şimdi bir başıma iftar ve yarı uykulu sahurlara mahkum oldum belki benim küçük adamlar büyürlerde bana eşlik ederler diye bekleyeceğim.
Bunun için unutmayayım da başka bir yazı yazayım ama bugünkü konum Çupra..
Özlemce tarife başlayalım hani öyle yemek uzmanları gibi uzun uzun anlatmaya..
Bildiğimiz taze balığımız semt pazarımızdan alınır güzelce temizlenir ve yıkanır yıkama kısmını uzun anlatabilirlim bizim evde balık neredeyse dezenfekte edilene kadar yıkanır hani o kirli su artık akça pakça çıkana kadar balığın içinde hiçbir pislik kırıntısına tahammülümüz yoktur biz Eminönü’nde balık ekmek zevkinden mahrum insanlarız anlaşılacağı üzere.
Neyse sonra süzgeçe alınır ve bir müddet beklenir suyu süzülmesi için buda önemli bir ayrıntı hele de tava da yapacaksanız benim gibi mutlaka 30-45 dk süzülmesini beklemelisiniz yoksa balığın suyunu salması ve tadının bozulması pek hoş olmuyor.
Sıra süzülen balıklarımızı tuzlayıp mısır ununa bulamaya gelince sizlerle paylaşmak istediğim pratik bir yol…Aslında bu daha çok küçük balıklarda pratiklik sağlıyor özellikle Karadeniz hamsimizi mısır unu ile sevenlere…
Buzdolabı poşetine mısır unumuzu döküyoruz sonra tuzlanmış balıkları içine atıp poşetin ağzını kapatıp başlıyoruz sallamaya…
Balıklar ve mısır unu sallanan poşetin içinde sıkı sıkıya sarılıyor birbirine…
Ben Çupralarımı bu yöntemle yapmadım epey büyük olduklarından güzelce ellerimle okşayarak mısır ununa buladım..Sonra kızgın yağın içine teflon tavama koyuverdim.


Balığın yanında tazecik Roka gider dedim ve misler gibi kokan Rokamı da yanına aldım balığımın..Ramazanın vazgeçilmesi Pideyi de unutmadım tabi…


Yemekten sonra tatlı faslı oluyor haliyle. Gene balık sonrası en güzel tatlı İrmik helvasıdır benim kanımca hani un helvasına da hayır demem ama….Onun tarifini vermeği de çok isterdim henüz o kadar usta bir aşçı olamadım kendisi ünlü bir markanın toz halinde satılan paketinden yapıldı..İşte un helvasının da paketinin çıkmasını bekliyorum.. Veee yanında da yaz dondurmam…




Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder